Woda

Kiedy i jak pić wodę?

woda w szklance2
Kiedy należy pić wodę?

Najlepiej pić wodę po przebudzeniu począwszy od godziny 5 do 7 w okresie wzmożonej pracy pęcherzyka  żółciowego, aby wydalić zagęszczoną w czasie nocy żółć, która okazuje się być podstawowym źródłem tworzenia się w nim kamieni. Wypicie 2 szklanek wody rano (najlepiej ciepłej), na czczo, usuwa zaparcia.

Należy wypić około ½ do 2 szklanek wody, ale najpierw należy wypłukać wodą usta, bo organizm przez noc wydala toksyny, które gromadzą się na języku i jamie ustnej. Można pić:

  • czystą najlepiej topioną wodę z dodatkiem cytryny, taka woda oczyszcza organizm,
  • wodę z dodatkiem soli morskiej lub himalajskiej, jest to tzw. roztwór fizjologiczny.

Jakikolwiek płyn można spożyć na 10-15 minut przed posiłkiem lub 1,5 do 2 godzin po jedzeniu.

Jak pić wodę?

Należy wziąć do ust szczyptę soli i popić ją szklanką wody, lub szczyptę soli wsypać do szklanki z wodą, można również dodać do wody 5-10 kropli 3% wody utlenionej.

Po 10-15 min po jej wypiciu, czyli po czasie, jaki potrzebny jest do przekształcenia wody w wodę strukturyzowaną, zacznie ona pracować jak elektrolit, antyoksydant, rozpuszczający wszystkie struktury kwasu moczowego i inne, które nagromadziły się w zanieczyszczonym organizmie.

Ogólna ilość soli spożywana w ciągu dnia nie powinna być wyższa niż 2-3g. Jeśli uwzględnimy, że roztwór fizjologiczny, który odżywia nasz organizm jest 0,9% roztworem soli, to taka ilość praktycznie nie wyrządza żadnej szkody dla organizmu.

Dlaczego nie należy popijać w trakcie posiłku?

Żołądek, zaczynając pracę przygotowuje określone środowisko w celu strawienia konkretnego produktu pokarmowego. Popijając wodą każdy kawałek pożywienia, rozcieńczamy kwasy żołądkowe, znacznie zmniejszając ich stężenie, co wywołuje dodatkowe napięcie w całym układzie. Poza tym kwaśna zawartość żołądka dostaje się wraz z wodą do dolnych partii jelit czyli do dwunastnicy i jelita cienkiego gdzie jest środowisko zasadowe, co nie powinno mieć miejsca. Powstawanie w dwunastnicy i jelicie cienkim środowiska kwaśnego zamiast zasadowego wywołuje fermentację, gnicie, co zmienia zarówno mikroflorę jak i procesy trawienne i wchłanianie. Jest to przyczyną wielu chorób.

Ciągły nawyk popijania podczas jedzenia prowadzi do powstania gazów, wzdęć i zaparć. Jeżeli dokładnie przeżuwacie pokarm, aż do chwili, kiedy straci swój charakterystyczny smak, wydziela się wystarczająco dużo śliny, która świetnie zastępuje wodę i nie pojawia się konieczność popijania. Dopuszczalne jest przepłukanie ust po posiłku 2-3 łyżkami płynu, który następnie wypluwamy. Jeśli suchość się dalej utrzymuje to można zjeść jedno jabłko.

W ciągu dnia wydzielają się u nas w ustach około 2 litry śliny, która jest wodą strukturalną bogatą w bioplazmę. Nie wymaga ona żadnej energii do swojego przetworzenia. Oprócz tego, podczas intensywnego przeżuwania przez jamę ustną przechodzi prawie cała krew, która przy tym oczyszcza się z toksyn, tłuszczu i innych produktów przemiany materii.

Ile należy pić wody?

Dla każdego człowieka ilość wypitej wody może być różna. Zapotrzebowanie na wodę człowieka mieszkającego w Europie wynosi 2,2 litra – 2,5 litra razem z zupami i sokami. Zwiększenie objętości wody wymaga dodatkowej pracy układu wydzielania, co jest niepożądane.

Przy wadze 50-60 kg należy pić nie mniej niż 1,5 litra wody, a w chorobach stawów nawet do 2 litrów. Przy wadze powyżej 70 kg – co najmniej 2 litry.

Zewnętrzne zastosowanie wody z solą

Aby przygotować roztwór fizjologiczny, należy wziąć 1 łyżeczkę soli, najlepiej morskiej lub jodowanej na 500 ml wody – do zastosowania jako środek zewnętrzny. Należy go wcierać w skórę całego ciała, a po wytarciu położyć się spać. Rano, po gimnastyce, wykonać naprzemienne polewania ciepłą i zimną wodą. W ten sposób bardzo szybko uwolnicie się od bólów w okolicy serca, różnorodnych wysypek skórnych, żylaków.

Literatura: „Endoekologia zdrowia” – Iwan Nieumywakin, Ludmiła Nieumywakina, „Jak żyć długo i zdrowo” – Michał Tombak

1 komentarz

  • Artykuł ciekawy i pouczający, ale z piciem wody o charakterze roztworu fizjologicznego, czyli 0,9% soli, to chyba jakiś błąd. 0,9% to znaczy 9 g soli w litrze. Pijąc 2 l takiej wody, spożyjemy 18 g soli !!!

    Jest sporo artykułów o wodzie strukturalnej. Jaki jest sens jej wytwarzania, skoro wg tego artykułu, taka woda sama się tworzy w naszym organizmie?
    Pozdrawiam

Odpowiedz na „JacekX