Sztuczne słodziki

Jakie zmiany powodują sztuczne słodziki?

Sick Woman On Bed Concept Of Stomachache, Headache, Hangover, Sl

Aspartam (E 951), sukraloza (E 955) i sacharyna (E 954) są najczęściej używanymi słodzikami i zyskały ogromną popularność wśród osób dbających o linię. Ostatnio zatwierdzony słodzik, Neotam (E 961), wydaje się być najsłodszy, stąd nazwano go „super aspartamem”.

Dlaczego sztuczne słodziki tuczą?

Zaskakujące zakrojone na szeroką skalę amerykańskie badanie wśród 80 tysięcy kobiet wykazało, że osoby regularnie stosujące sztuczne słodziki przybierają na wadze więcej niż te, które z nich nie korzystają. Jeszcze bardziej zaskakujące było odkrycie że wraz z powszechnym stosowaniem substancji słodzących, spożycie zwykłego cukru i słodyczy także wzrosło. Innymi słowy, im więcej jesz sztucznych słodzików tym bardziej chce ci się jeść, a co za tym idzie, słodziki spełniają rolą „środków pobudzających apetyt”.

Istnieje wiele dowodów na to, że sztuczne słodziki – trucizny w żywności sprawiają, iż tyjemy.

Badania przeprowadzone na Uniwersytecie Purdue wskazują, że grupa badanych, której podawano sztuczne słodziki, następnie spożywała trzy więcej kalorii niż ci, którym podawano zwykły cukier. Według badania, jedzenie zwykłego cukru powoduje mniejszy przyrost wagi niż w przypadku sztucznych słodzików, chociaż jedzenie zbyt dużych ilości zwykłego cukru nie jest dla nikogo korzystne. Większość lekarzy medycyny głównego nurtu zaleca, aby ich pacjenci z nadwagą spożywali napoje dietetyczne, aby pomóc im zgubić wagę, ale w rzeczywistości ich rada powoduje, że pacjenci pragną jeść więcej kalorii i przejadają się niezdrowymi rodzajami węglowodanów.

Ciało ma własny mechanizm regulacyjny, rodzaj termostatu, który mierzy ilość energii (lub kalorii), jaką może ono uzyskać z konkretnego posiłku. Kiedy twój organizm otrzyma wystarczającą ilość energii z posiłku, który właśnie zjadłeś, twoje usta, żołądek, jelita i wątroba wysyłają wiadomości do mózgu, że oto całe zapotrzebowanie na energię zostało zaspokojone. Następnie, twój układ nerwowy wydziela hormony, które zatrzymują uczucie głodu i pragnienie zjedzenia więcej.

Ten punkt nasycenia jest niezbędny dla dobrego samopoczucia, bo bez niego będziesz ciągle chciał jeść i będziesz czuł niezadowolenie. Jeśli na przykład, podczas jednego konkretnego posiłku jesz pokarmy, które zawierają bardzo niewiele energii, a przynajmniej nie na tyle, by zaspokoić twoje zapotrzebowanie na energię, twoje ciało będzie chciało zjeść więcej przy następnym posiłku. Jeśli pozbawisz się jedzenia, albo nie jest ono w stanie zaspokoić potrzeb energetycznych twojego organizmu, będziesz szukał rekompensaty następnego dnia.

Prowadzi to do notorycznego przejadania się, które dostarcza dużo żywności o niskiej zawartości energii do twojego przewodu pokarmowego.

Ponieważ organizm nie jest w stanie prawidłowo trawić i wchłonąć pożywienia o niskiej zawartości energii, zmienia je w tłuszcz i odpady, zatykając twój układ limfatyczny, pokarmowy i układ krążenia. Jest to czas, kiedy twoje ciało wysyła sygnały ostrzegawcze o „głodzie”. Zaczynasz mieć zachcianki żywieniowe, zwłaszcza chce ci się jeść przetworzone węglowodany, takie jak biały cukier, czekolada, słodkie napoje, kawa itd., które dają natychmiastowy zastrzyk energii. Ale one też zawierają tylko „pustą” energię i jedynie podnoszą poziom cukru w twojej krwi na krótki czas. Po jakimś czasie poziom cukru spada poniżej normy, co może spowodować depresję, zły humor i wyczerpanie.

Jeśli masz nadwagę i jesteś przekonany, że możesz schudnąć poprzez ograniczenie dziennego spożycia kalorii, muszę cię rozczarować. W ciągu kilku dni, twojemu ciału zabraknie energii i będzie ono chciało jeść, stąd apetyt lub pragnienie. Jeśli nadal będziesz jadł za mało, możesz wpaść w depresję, która spowoduje, że dosłownie rzucisz się na jedzenie.

Twój organizm uzna, że to co się dzieje, to okresowa klęska głodu i będzie próbował zamienić część jedzenia w tkankę tłuszczową, aby przygotować się na następną klęskę. Ponieważ słodziki są żywnością o niskiej zawartości energii są nieodpowiednie dla nas pod względem fizjologicznym. Organizm to rozpoznaje jako brak potencjalnej energii i sygnalizuje jako „niską wartość energetyczną”. Rezultatem tego jest pragnienie jedzenia więcej.

Zasada ta jest znana i powszechnie wykorzystywana zarówno w przemyśle spożywczym, jak i w żywieniu zwierząt. Pasze zwierzęce zawierają wysoce skoncentrowaną sacharyną pobudzającą apetyt zwierzęcia tak, że jedzą one częściej i tuczą się szybciej. Ten sam mechanizm zachodzi w organizmie ludzkim, w tym także u dzieci.

Profesor David Pierce, kierownik zespołu badawczego Uniwersytetu Prowincji Alberta w Kanadzie stwierdził:

Na podstawie moich badań stwierdziłem, że lepiej jest dla dzieci, aby jadły zdrową, zbilansowaną dietę z wystarczającą ilością kalorii dla ich codziennych zajęć, a nie niskokaloryczne przekąski lub posiłki”.

Jeśli jesz sztuczne słodziki, twój organizm naturalnie reaguje na ich słodki smak przez wydzielenie insuliny. Ponieważ cukru nie ma we krwi, insulina usuwa zamiast niego, cukier który już wcześniej znajdował się we krwi. To skutecznie obniża poziom cukru. Ponieważ taka sytuacja może być zagrożeniem dla życia, organizm szybko sygnalizuje „głód” , który staje się nagle silną „zachcianką”.

Żywność ze sztucznymi słodzikami nie jest w stanie zaspokoić rosnącego zapotrzebowania na cukier we krwi i to jest powód, że zaczynasz szukać słodkich przekąsek!

Być może myślisz, że im mniej kalorii zjesz, tym więcej wagi stracić. Lecz producenci jedzenia doskonale wiedzą, że im więcej sztucznie słodzonych pokarmów i napojów spożyjesz, tym więcej będziesz potrzebował zjeść produktów i napojów zawierających normalny cukier. Badacze odkryli, że chęć zjedzenia większej ilości po wypiciu napoju ze słodzikiem może trwać do 90 minut, nawet jeśli wszystkie badania krwi są w normie.

Żywność i napoje dietetyczne nie tylko przyczyniły się do ogromnego wzrostu konsumpcji cukru i otyłości, ale także doprowadziły do epidemii depresji.

Dzięki odrzuceniu produktów typu „light”, powróci normalny nastrój, jak również możesz stracić zbędne kilogramy.

Inne działanie słodzików

Zaledwie jeden dietetyczny napój gazowany dziennie może podnieść ryzyko wystąpienia białaczki zarówno u mężczyzn, jak i kobiet oraz wystąpienie takich chorób, jak szpiczak mnogi i chłoniak nieziarniczy u mężczyzn.

Stwierdzenia te są rezultatem najdłuższych i najbardziej kompleksowych badań nad aspartamem jako czynnikiem nowotworowym u ludzi, jakie kiedykolwiek wykonano, bowiem wnioski wyciągnięto na podstawie danych obserwacyjnych ponad 77 tysięcy pacjentek oraz 47 tysięcy pacjentów gromadzonych w ciągu ostatnich 22 lat przez Nurses’ Health Study oraz The Health Professionals Followup Study.

Połączone wyniki wykazały, że wypijanie zaledwie jednej puszki napoju dietetycznego o obj. 355 ml dziennie zwiększa ryzyko zachorowania na:

  • białaczkę o 42% u kobiet i mężczyzn,
  • szpiczaka mnogiego o 102% u mężczyzn,
  • chłoniaka Hodgkina 0 31% u mężczyzn.

Aspartam odpowiada za ponad 75% doniesień o niekorzystnych reakcjach na dodatki do żywności przekazywanych do FDA. Wiele z tych reakcji jest bardzo poważnych włącznie z atakami padaczki i zgonami, jak to ostatnio ujawniono w raporcie US Department of Health and Human Services (odpowiednik naszego Ministerstwa Zdrowia i Opieki Społecznej z lutego 1994).

Kilkanaście z 90 różnych udokumentowanych symptomów wymienionych w raporcie jako powodowane przez aspartam to:

Bóle głowy / migreny, zawroty głowy, napady epilepsji, nudności, drętwienia, skurcze mięśni, przybieranie na wadze, wysypki, depresje, zmęczenie, drażliwość, częstoskurcz serca, bezsenność, problemy z widzeniem, utrata słuchu, palpitacje serca, trudności z oddychaniem, ataki niepokoju, niewyraźna wymowa, utrata smaku, szum w uszach, zawroty głowy, utrata pamięci i bóle stawów.

Badacze i lekarze studiujący niekorzystne działanie aspartamu stwierdzili, że jego spożywanie może się przyczynić do wywołania lub pogorszenia stanu w następujących chorobach chronicznych: guzy mózgu, stwardnienie rozsiane, epilepsja, chroniczny syndrom zmęczenia, choroba Parkinsona, choroba Alzheimera, opóźnienie umysłowe, chłoniak, wady wrodzone, fibromyalgia i cukrzyca(!).

Według czasopisma Sprawozdania konsumenckie (Consumer Reports), aspartam ma datę przydatności do spożycia maksymalnie 2-3 miesiące. Po tym okresie rozkłada się i stanowi jeszcze większe zagrożenie dla konsumentów. To samo dzieje się, gdy aspartam lub zawierająca go żywność jest podgrzewana.

Jeśli kobiety w ciąży spożywają duże ilości dietetycznych napojów gazowanych, aby uniknąć przybierania na wadze, ich łożysko może gromadzić alkohol metylowy, powodując upośledzenie umysłowe u płodu. Ryzykują także swoje niedożywienie z powodu problemów żołądkowo-jelitowych i biegunek wynikających ze stosowania słodzików. Inne substancje słodzące mają podobne działanie.

Stymulacja mózgu dziecka takimi „zwiększającymi przyjemność” chemikaliami w napojach, może w niektórych przypadkach zaprogramować jego zmysły do poszukiwania i używania mocniejszych substancji uzależniających, takich jak twarde narkotyki lub duże ilości alkoholu w późniejszym życiu.

Literatura: Andreas Moritz „Przełomowa Medycyna 21-wieku

Pozostaw komentarz